Bier en ambassadrice voor 65ste Bloemencorso

LOENHOUT• De Koninklijke Bloemencorso in Loenhout pakt uit met een eigen speciaalbier en een super elegante ambassadrice. De goudkleurige Amis Fleur en topmodel Ine Neefs promoten de 65ste editie op zondag 11 september.

bloemencorso

In de prachtige serres van Boomkwekerij Solitair onthulden de inrichters van de Bloemencorso hun speciale troefkaarten voor de 65ste editie. Het zomerse speciaalbier Amis Fleur maakt de Corso straks nog wat feestelijker. “Het heeft alles waar de onze Bloemenscorso voor staat”, verzekert Tom Verhoeven, een van de initiatiefnemers. “Het heeft een zomers en feestelijk karakter en straalt gezelligheid en  samenhorigheid uit.

” De Amis Fleur (6,5% alcohol) smaakt fris, fruitig, bloemig en bitter. Het recept is van de  brouwmeesters van Ignorious Brew Stars uit Deurne. Met Ine Neefs heeft de 65ste Bloemencorso een gedroomde ambassadrice. Het Vlaamse topmodel heeft de Corso in haar genen. “Als klein meisje namen mijn ouders en grootouders me er altijd mee naartoe. Een bezoek aan de Corso was een jaarlijks  hoogtepunt en iets om naar uit te kijken.”

Sinds 2010 is Ine zelf betrokken bij de kleurrijke happening. “In mijn schaarse vrije tijd probeer ik tijdens het corso-seizoen zoveel mogelijk de bouwtent van mijn eigen buurtschap WA.KA.WE te bezoeken. Toen men mij vroeg om ambassadrice te worden, heb ik geen moment moeten nadenken.Het toffe is ook dat ik er een ander doelpubliek mee bereik dan normaal.”

Bron : De Streekkrant Antwerpen Noord  van 25 mei (bala/foto’s bala)

Geef een reactie

