19-jarige mag Pukkelpop Pint brouwen

De afgelopen weken ging Maes, trouwe partner van Pukkelpop, met de wedstrijd ‘Drink Van Mijn Pint’ op zoek naar vier Belgische consumenten om samen de exclusieve Pukkelpop Pint mee te brouwen. Miguel Kalemba (19) uit Landen werd uiteindelijk geselecteerd en samen met Caroline, Marieke en Berten volledig ondergedompeld in de wondere bierwereld van Maes. Zo kregen ze de kans om samen met Meesterbrouwer Olivier Maillet de handen in elkaar te slaan om de kersverse Pukkelpop Pint te brouwen.

Miguel Kalemba (tweede van links), samen met de andere winnaars Caroline, Berten en Marieke, en Studio Brussel-presentatrice Sofie Engelen. - Foto rv
Miguel Kalemba (tweede van links), samen met de andere winnaars Caroline, Berten en Marieke, en Studio Brussel-presentatrice Sofie Engelen. – Foto rv

Miguel schreef zich in op de website van Maes, waarop hij een account aanmaakte met een digitale pint, die na twintig slokken (stemmen) leeg was. “Daarnaast heb ik ook mijn tofste, leukste, gekste festivalfoto, een collage van mij en mijn vrienden, doorgestuurd en mijn motivatie waarom ik Meesterbrouwer van deze Pukkelpop Pint moest worden, en dat is omdat Pukkelpop voor mij en mijn vrienden feesten en plezier maken is. Daarna was het spannend afwachten. Totdat ik op een ochtend een mail kreeg, geadresseerd aan Meesterbrouwer Miguel. Ik was enorm blij!”

“Geen kenner”

Miguel bracht eerst een bezoek aan de brouwerij van Maes in Alken, waar hij een rondleiding kreeg en waar hem de knepen van het professioneel bierbrouwen aangeleerd werden. “Daarna mochten we zelf aan de slag om de Pukkelpop Pint 2016 te maken. Zelf ben ik geen grote bierkenner, eerder een bierdrinker met aandacht voor smaak. Mijn voorkeur ging uit naar bier dat gekenmerkt is door bepaalde smaken of factoren zoals hop en de gisting. We hebben de Pukkelpop Pint vrijwel unaniem bepaald, waarin een bepaalde hoeveelheid van deze kenmerken terug te vinden is. Het is een iets fruitiger bier met karakter en is toegankelijk voor op een festival. Het is echt het beste pintje dat ik tot nu toe heb gedronken!”

Voor Miguel stopt het bierbrouwproces hier voorlopig. “Zelf bier brouwen in de toekomst zit er denk ik voor mij niet in, maar het is wel echt een boeiende wereld. Elk biertje dat we drinken heeft een afzonderlijke weg afgelegd om ons uiteindelijk haar unieke smaak te bezorgen. Hoewel ik wel eens wat te diep in het glas heb gekeken, begreep ik na de brouwdag de uitspraak ‘Bier met liefde gebrouwen, drink je met verstand’ toch heel wat beter. Want dat is inderdaad zo: van elke pint moet men genieten, en op Pukkelpop wil ik dan ook graag alle festivalgangers uitnodigen om van ons bier te genieten, want geloof me: er valt zeer veel te genieten van dit pintje.”

Baraque Futur

Tijdens het festival zal de limited edition pint worden geserveerd aan de Pukkelpopgangers, en dit exclusief in het Pukkelpop Café en de Baraque Futur. Wie het filmpje over brouwproces van de Pukkelpop pint wil bekijken, kan dat op de Facebookpagina van Maes Pils.

Bron : http://www.hln.be – maandag 8 augustus – Vanessa Dekeyzer

 

Geef een reactie

