Rodenbach investeert fors in opfrissing van merk en in brouwerij

Brouwerij Rodenbach, bekend en traditioneel brouwer van Vlaams rood-bruin bier, wil fors investeren. Niet alleen  in haar merken, markten en in de brouwerij-infrastructuur in Roeselare. Zo krijgen alle Rodenbach-bieren een redesign, wordt er een merk ondersteunend programma voor België en exportlanden uitgerold en wordt er in de brouwerij 2,7 miljoen euro geïnvesteerd in nieuwe brouwprocessen. Eigenaar Palm achtte de tijd rijp voor een en ander.De huidige Rodenbach-etiketten op de flesjes zijn tien jaar oud. Daarom wordt de hele familie bieren in een nieuw jasje gestoken. Dit moet zorgen voor meer eenheid in het assortiment maar tegelijk ook meer duidelijkheid creëren over de identiteit van Rodenbach. De vormgeving van de iconische letter “R”, die op alle verpakkingen voorkomt, is geïnspireerd op de vroegere “R”. De onderliggende boodschap is duidelijk: de brouwerij  die al bestaat sinds 1821 is fier op haar authenticiteit en traditie en wil dat ook tonen. Aan de naam van het alom gekende Rodenbach-bier wordt vanaf nu “Classic” toegevoegd.  Voortaan laat het etiket ook drie talen zien. Uiteraard Nederlands en Frans en om tegemoet te komen aan die vele Rodenbach fans in het buitenland wordt ook Engels toegevoegd. Op het etiket vooraan prijken drie maal de letter R: Red, Ripened en Refreshing, de drie kernwoorden waar Rodenbach Classic voor staat (rood, gerijpt en verfrissend). Op het rug etiket worden deze woorden in het Nederlands en in het Frans verder toegelicht.

Door de jaren heen is het portfolio van brouwerij Rodenbach sterk uitgebreid. Rodenbach Classic is dé verfrissende dorstlesser, Rodenbach Grand Cru en Rodenbach Vintage lenen zich uitermate tot degusteren en zijn ideale begeleiders van gastronomische gerechten net zoals hun afgeleide fruitversies (Rodenbach Alexander en Rodenbach Caractère Rouge). Al deze degustatiebieren krijgen in lijn met de Rodenbach Classic ook een nieuw stijlvol design en een nieuw glas, ideaal om te degusteren en te genieten. Het West-Vlaamse Rodenbach is onbetwist marktleider van de Vlaams rood-bruine bieren. Het bier wordt niet alleen in het binnenland geprezen, op internationale gerenommeerde biercompetities kaapte de brouwerij in 2016 zo maar eventjes 11 awards weg. Daarom wordt zowel in binnen- als in buitenland het assortiment Rodenbach-bieren in horeca en retail met een nieuwe campagne gepromoot.

Info : www.rodenbach.be

Bron : http://www.madeinwest-vlaanderen.be

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s