BROUWERIJ HUYGHE TREKT KAART VAN VERNIEUWING

Le nouveau Huyghe est arrivé! De familiale brouwerij Huyghe mag dan al een eeuwenoude traditie hebben, toch blijft ze niet in het verleden hangen. Met de lancering van een nieuwe branding, een nieuw, bijzonder origineel glas en nieuwe etiketten trekt ze resoluut de kaart van de vernieuwing. En dat zal iedereen in 2018 geweten hebben, want de ‘Lekker Gestoord’ – mediacampagne moet er voor zorgen dat de roze olifant dit jaar alomtegenwoordig is.

Dat brouwerij Huyghe niet om een stunt verlegen zit, bleek de afgelopen jaren al uit de talloze acties en uitdagingen die op touw werden gezet. De fun-factor is altijd sterk aanwezig, maar dat betekent niet dat de zaken niet professioneel worden aangepakt. Integendeel, Huyghe doet het bijzonder goed en blijft jaar na jaar groeien, waardoor de brouwerij vandaag de 7de grootste brouwer van het land is.

Een bedrijf dat wil vooruitgaan, moet zichzelf echter ook in vraag durven stellen en moet meegaan met zijn tijd. Daarom werd het creatief agentschap True aangesteld om de branding te herbekijken, zonder daarbij de eigenheid en het opgebouwde imago van Delirium – fun, outside the box, vrij en zelfzeker, wars van alle conventies – te verloochenen. Het resultaat is een nieuw overkoepelend Delirium logo waarbij de roze olifant prominenter aanwezig is. Er zit nu ook duidelijker een lijn in het Delirium-gamma Tremens, Red, Nocturnum en Argentum.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Maar de olifant is ook aanwezig in het ontwerp van het glas, en niet alleen door de afbeelding die op het glas gedrukt is. Door zijn unieke vorm wordt het glas ongetwijfeld een must-have bij bierliefhebbers: het eerste wat opvalt is de unieke, slurfvormige steel van het glas. De schuine en gekartelde vorm is uniek en werd speciaal voor Huyghe ontwikkeld door specialist Ritzenhoff. Maar ook de voet van het glas is bijzonder: hier is een stempel van een olifant in verwerkt. In het glas zelf werd onderaan een olifant gravure aangebracht, die moet zorgen voor een perfecte pareling van het bier. De brede kelk garandeert dan weer een perfecte opname van aroma’s. Kortom, alles is aanwezig om optimaal van een Delirium te genieten!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

‘Lekker Gestoord’ – mediacampagne

Voor Brouwerij Huyghe is het duidelijk: 2018 moet het jaar van de roze olifant worden! En daar moet vooral de ‘Lekker Gestoord’ – mediacampagne voor zorgen. Van april tot december zal er op Studio Brussel een reclamespot te horen zijn, maar ook in de kranten zal de roze olifant alomtegenwoordig zijn. Reken daar nog de vele online acties, alsook de uitgebreide sampling, de luchtdoop van de Delirium luchtballon en het main sponsorship van De Gentse Feesten bij en je weet dat het ‘Lekker Gestoord’ zal zijn. Catherine Dubrulle, marketing manager van de brouwerij, voegt er nog aan toe: “Hoewel we 87% van onze omzet realiseren in het buitenland, willen we toch ook de eigen lokale markt niet uit het oog verliezen. Precies daarom lanceren we onze Lekker Gestoord – mediacampagne, gericht op jongvolwassenen en volwassenen, zodat er dit jaar geen ontkomen is aan onze roze olifant. En geen beter moment om de campagne te lanceren dan nu, met onze nieuwe branding. Maar laat het duidelijk zijn: de verpakking mag dan wel veranderen, de winnende bierrecepten blijven onveranderd!”

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s