Xavier Van Honsebrouck wordt hoofdsponsor van BC Oostende

Na een seizoen zonder hoofdsponsor (voordien was Telenet hoofdsponsor), slaan Filou en BC Oostende de handen in elkaar. Filou is een speciaal bier van de brouwerij Van Honsebrouck uit Izegem. BC Oostende wordt officieel omgedoopt tot Filou Oostende. Na twee jaar succesvol partnerschap besloot Xavier Van Honsebrouck om BC Oostende commercieel te steunen. Een honderd procent West-Vlaams onderonsje, en dat maakt het nog mooier. Het contract heeft een looptijd van drie jaar, maar op de deal werd geen bedrag geplakt. 

Niets dan glunderende gezichten bij het management team van BC (Basketclub) Oostende bij de voorstelling van de nieuwe sponsor. “Een hoofdsponsor als Filou is een droom voor onze club”, aldus voorzitter Johan Verborgh. “De fans kunnen letterlijk de sponsor proeven en smaken.  Van abonnee tot occasionele bezoekers, staff, crew én zelfs de spelers en coach: ze lusten dit biertje graag. Voor de spelers is het echter een liefde met kwantiteitsbeperkingen.”

Xavier Van Honsebrouck, zelf een manager met de gestalte van een basketbalspeler, zei honderd procent overtuigd te zijn van dit contract. “We zijn al 2 seizoenen vertrouwd met BCO als partner en daarmee is de liefde voor de club alsmaar gegroeid”, aldus de brouwer-manager. “Het is een eer om de naam van een Belgische topploeg te mogen dragen. Een club met een indrukwekkend palmares van 19 landstitels waarvan 7 op een rij, 19 bekers en 10 Supercups. Vorig jaar heeft de club geschiedenis geschreven met een zevende titel op rij, wat onwaarschijnlijk sterk is.  Met een topploeg als BCO wil ons topbier Filou zich dan ook graag identificeren. En geloof me: ik zal de grootste supporter zijn voor een achtste titel op rij.”

Sportlink & Businesslink

De reden waarom is zeker niet ver te zoeken: de sportlink is er, maar ook de link met wat er na de match plaatsvindt. Supporters kunnen voortaan napraten met het babbelwater van een Filou in de hand. Na 7 jaar in het geel en zwart, schakelt Filou Oostende over naar het kleur van zijn hoofdsponsor. Geel in hun geliefde thuisbasis, rood bij uitwedstrijden. Het gele hart krijgt een rode knipoog. Filou staat voor jong, guitig, blond, onschuldig en met karakter. “De wederzijdse liefde zal dus nooit ver weg zijn”, zeiden clubvoorzitter en sponsor unisono.

Bron : http://www.madeinwest-vlaanderen.be – Karel Cambien

 

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s