7de editie Deliria brouwen gekoppeld aan Think Pink

Net zoals de voorgaande jaren is januari ‘Deliria’ – maand bij brouwerij Huyghe: gisteren streek opnieuw een internationaal gezelschap van 18 Belgische, Nederlandse, Amerikaanse, Braziliaanse, Franse en Portugese dames, in Melle neer om Deliria te brouwen. Dit zware, blonde bier van 8,5% telt intussen menig fans in zowel binnen- als buitenland, maar toch wordt het volume bewust laag gehouden. Voor deze 7de editie wordt slechts 450 HL gebrouwen, het blijft dus een exclusief bier.

Dit jaar pakt het bier van de roze olifant ook uit met een actie voor het goede doel: per hectoliter gebrouwen Deliria schenkt brouwerij Huyghe 10 Euro aan Think Pink, wat resulteert in een mooi bedrag van 4500 Euro! Think Pink wil zowel het brede publiek verder sensibiliseren rond borstkanker als fondsen verzamelen voor fundamenteel wetenschappelijk onderzoek naar borstkanker. Het brouwende gezelschap telt ook een aantal dames die momenteel in behandeling zijn voor borstkanker of de ziekte overwonnen, en hiermee zetten ze de actie extra kracht bij.

vlnr. Fiona De Lange (biersommelier), Ann Van Steenkiste (van persbureau Gloribox) en Catherine Dubrulle (Marketing Manager van brouwerij Huyghe en echtgenote van zaakvoerder Alain De Laet)

In de namiddag vond opnieuw een Beer & Food tasting sessie plaats, waarbij verschillende Huyghe-bieren op een inspirerende wijze en verschillende manieren ontdekt werden, al dan niet vergezeld van een gastronomisch hapje. Ook gingen de dames onder begeleiding van experts biercocktails maken en met een chocolatier ervaren hoe goed bier en chocolade ‘blenden’.

Ik mocht kennismaken met 4 dames uit de USA die speciaal voor dit dagevent naar België overvlogen.

vlnr. Terry Cekola van Elite Brands of Colorado (craftbeerdistributeur), Megan Hobday van Cost Plus World Market (interieur), Melissa Shary van Monk’s Pub Chicago (beerpub) en Bristol Kelley van The Abbey Bar & Bottle Shop uit Portland, Oregon (beerpub).

Op Internationale Vrouwendag  – 8 maart 2019 – zal de nieuwe Deliria op de markt gebracht worden, in aanwezigheid van een aantal van de brouwende dames.

Hieronder nog enkele sfeerbeelden :

 

Brouwmeester Joris Dheedene was in z’n nopjes met de dames rond zich.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s