JULIA KOMT NA GESLAAGDE CROWDFUNDING MET NIEUW SCHUIMEND BIER EN VERSE AMBITIE

Na de succesvolle lancering in 2017 van het Kortrijkse bier JULIA, wordt deze week nog het nieuwe kleine broertje boven de tapkraan gehouden, en dit na een vruchtbare crowdfunding van 10.000 euro waarbij maar liefst 124% van het vooropgestelde doel werd behaald. De JULIA #2 is een nieuw exclusief gebrouwen aperitief. Het bedrijf JULIA  Belgium staat voor een project waarin twee jonge twintigers en twee jonge dertigers van twee West-Vlaamse families (Claerbout-Lateur) -elk met hun eigen expertise – schouder aan schouder werken.

JULIA’s eerste gebrouwen aperitief was een fris en fruitig blond degustatiebier van hoge gisting. Een lichte dorstlesser zeg maar met een fluweelzachte en matig bittere afdronk. JULIA’s tweede gebrouwen aperitiefbier is met de energieke gele kleur en subtiele toetsen van citrus zeker een ideale aanvulling van het smakenpallet. Daarnaast is JULIA #2 een elegante dorstlesser met een alcoholpercentage van 4,3%.

Een passie voor bier

JULIA is ontstaan vanuit een passie door de samenwerking tussen Julie Claerbout en haar schoonbroer Thibaut Lateur, die jaren voor de start van JULIA al een gedreven hobbybrouwer was. Om het team te vervolledigen zijn ook Mathieu Lateur (partner van Julie en broer van Thibaut) en Emmanuel Claerbout (broer van Julie) erbij gehaald.

Het doel was en blijft om een elegant gebrouwen aperitiefbier op de markt te brengen dat toegankelijk is voor iedereen. “JULIA moet elke keer weer verrassen en moet vooral ook alle zintuigen prikkelen”, heet het bij het kwartet jonge ondernemers. “Pas wanneer de beleving juist zit en elk JULIA-moment opnieuw als speciaal aanvoelt, is het opzet geslaagd.”

De productie van JULIA Belgiums aperitiefbieren gebeurt bij een externe brouwerij, maar het recept komt wel van JULIA zelf. Thibaut is al 10 jaar hobbybrouwer en test de recepten van Julia uitvoerig voor ze op grote schaal gebrouwen worden. Die schaal is nu al best wel groot voor een jong bedrijf; in 2018 brouwde JULIA Belgium al 20.000 liter van The Birth, goed voor zo’n 60.000 flesjes. Door het succes staat er voor 2019 zo’n 50.000 à 60.000 liter op de planning.

Geslaagde crowdfunding

JULIA Belgium groeide sinds 2017 snel en zocht daarom naar financiering om deze groei te ondersteunen. Concreet zoekt de onderneming nu 75.000 euro via win-win leningen. Daarvan werd nu al 43.000 euro opnieuw onderschreven. Met de bijkomende financiële middelen zal worden geïnvesteerd in een salesprofiel, een betere communicatie- en marketingstrategie en om de eerste stappen te wagen in het buitenland (en dat via Europese beurzen).

Bron : http://www.madeinwest-vlaanderen.be – Karel Cambien

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s