Colruyt zet in op Belgische craftbieren

In samenwerking met negen kleine, onafhankelijk brouwerijen van over heel België breidt Colruyt z’n bieraanbod uit met 16 experimentele craftbieren. De bierafdeling bij de foodretailer is 99 procent Belgisch.

Lokale verankering

Keekebisj, Troebel in Paradise, Schuppenboer of PokerFace: het zijn slechts enkele van de originele namen die nu opduiken in het bierrayon bij Colruyt. Met deze extra referenties wil de supermarktketen vernieuwing brengen in zijn bierafdeling en tegelijk meegaan met de trends in de biermarkt. “Craftbieren maken een sterke opmars en dat puzzelstukje misten we nog in ons aanbod”, verklaart Jo Panneels, bierconsulent bij de retailer. “Door hun grote klasse en lokale verankering passen deze bieren perfect binnen onze filosofie. Als Belgische retailer vinden we het belangrijk om Belgische brouwerijen te ondersteunen.”

Jo Panneels

De craftbieren zijn sinds kort beschikbaar in 30 à 50 Colruyt-winkels, voornamelijk in de regio waar ze gebrouwen worden. Ze worden aangeboden in een verpakking van 4 flesjes. Jo Panneels: “Dat is een bewuste keuze. Vier flesjes zijn ideaal om een bier uit te proberen én om het te delen. De inspiratie daarvoor haalden we uit de craft scene zelf, waar het de gewoonte is om samen te komen onder bierliefhebbers en flesjes bier met elkaar te delen.”

Degustatiebox

Vanaf begin augustus is er ook een degustatiebox verkrijgbaar in alle 240 Colruyt-winkels in België. Daarin zijn 6 bieren van 6 verschillende brouwerijen vertegenwoordigd: Keekebisj (Belgoo), Witgoud (Hof ten Dormaal), XX-Bitter (De Ranke), Rouge Ardenne (Brasserie Minne), Rebel Local (‘t Verzet) en Land van Mortagne (Alvinne).

“Een creatieve knipoog is nooit ver weg, zowel qua inhoud als verpakking,” vertelt Jo Panneels. “Zo brouwt Hof ten Dormaal een bier met witloofwortels. Brouwerij Belgoo gaf zijn IPA de ludieke naam Bloemekei, een verwijzing naar de florale hoptoetsen. En op de Super Sanglier van Brasserie Minne staat een everzwijn verkleed als superman. Hoe gekker, hoe liever. Wat niet wegneemt dat dit kwalitatief hoogstaande bieren zijn. Vaak gaat het om relatief jonge, kleine brouwerijen die, los van alle tradities en commerce, aan het experimenteren slaan en zo de bierwereld heruitvinden.”

Bron : http://www.retaildetail.be

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s