STARTSCHOT VAN EEN VOLLEDIG GAMMA HEDENDAAGSE BIEREN

Brouwerij Martens herlanceert zijn iconisch merk Sezoens met een stevig offensief met twee nieuwe bieren en een zomercampagne vol muziek. Vanaf vandaag brengt Brouwerij Martens twee eigenzinnige bieren op de markt: Sezoens Original en Sezoens Aparta, een buitengewone blonde en een waanzinnig witbier. Deze twee Sezoensvarianten zijn de start van een volledig nieuw gamma dat inspeelt op de moderne bierdrinker die op zoek gaat naar speciale bieren vol smaak maar zonder een overdaad aan alcohol. Effe anders dus. Ook de lanceringscampagne zal effe anders zijn met héél veel muziek. Café-terrasconcerten én tuinconcerten met je eigen bubbel in de achtertuin van de brouwerij. Uiteraard volgens de nieuwe regels van de social distancing kunst. Een optimistisch signaal!

Familie Martens

The comeback is always stronger than the setback!

“Sezoens was decennialang een sterk biermerk, vooral op de Limburgse thuismarkt. Die draad gaan we nu opnieuw oppikken. De smaak en het drinkgedrag van de moderne bierdrinker zijn sterk geëvolueerd de laatste jaren. Consumenten gaan op zoek naar nieuwe bieren die net effe anders zijn. Citrus, hop en kruidigheid staan bovenaan de waardenladder van de consument en daar spelen we op in met ons nieuwe gamma. De Sezoens Original is een opgefriste versie van – jawel – het origineel. De lichte hoptoetsen, de citrusaccenten en het alcoholpercentage van 6% zijn behouden, maar opnieuw uitgebalanceerd. Een uniek blond bier dat zich net boven de klassieke pils positioneert, in lijn met onze oude slogan ‘Na pils komt Sezoens’. De Sezoens Aparta is een volledig nieuwe creatie. Een verfrissend en dorstlessend witbier met een heel aparte kruidigheid en net als de Original een echt zomerbier. In het najaar volgt er nog een eigenzinnig kriekbier dat inspeelt op de toenemende belangstelling voor sour bieren en een wat steviger amber winterbier dat zijn inspiratie haalt bij onze Quattro. Zo is de cirkel rond. Het wintermanneke reikt opnieuw de hand naar het zomermanneke”, stelt Bob Martens, verantwoordelijke voor het nieuwe gamma en vertegenwoordiger van de jongste generatie Martens binnen de brouwerij.

Bob Martens

Er zal muziek in de lanceringscampagne zitten!

Niet alleen de nieuwe bieren, ook de lanceringscampagne zal effe anders zijn. Het nieuwe normaal doet ons noodgedwongen nadenken over veilige kleinschaligheid en daar speelt Sezoens op in met café-terrasconcerten met aanstormend talent van PXL-Music en tuinconcerten met je eigen bubbel in de achtertuin van de brouwerij met niemand minder dan Mon-o-phone, Ine Tiolants en ’The Night of the Mauro Pawlowski Syndrome’. De link tussen Sezoens en muziek is een bewuste keuze. Muziek verbindt mensen en geeft levensvreugde, twee ingrediënten waar iedereen in deze toch wel heel bijzondere periode echt behoefte aan heeft. Tegelijkertijd steunt Sezoens op deze manier de Limburgse muzieksector die zeer zwaar getroffen is door de coronacrisis.

Ine Tiolants

Samen met de gespecialiseerde bierhandel en een aantal horeca-ondernemers zet Sezoens een aantal activaties op poten die volledig in het teken van positieve vibes staan. De spirit die Sezoens wil uitstralen. Via de 23 Limburgse Prik&Tik drankenhandelaars zal er een kras & win wedstrijd lopen met 200 prijzen per winkel. Samen met de horeca-ondernemers en hun klanten gaat Sezoens op zoek naar de twee grappigste en meest eigenzinnige cafébazen van Limburg. Voor die twee eigenzinnigaards hangt er een stevig café-terrasconcert aan vast.

Ook de verpakking en etikettering zijn aangepakt. De nieuwe etiketten zijn ontworpen met respect voor de brouwerijtraditie maar in een hedendaagse stijl. Effe anders maar toch herkenbaar. De twee bieren zullen onder meer verkocht worden in een bak met 12 stuks, veel handiger te hanteren dan de klassieke bak met 24 flesjes. Sezoens Original en Sezoens Aparta worden in eerste instantie in Limburg in de markt gezet, daarna volgen de rest van België, Nederland en, waarom niet, de rest van de wereld. Brouwerij Martens is er klaar voor!