Nieuwe TV-campagne Nederlandse brouwers om horeca te steunen

Gouden momenten. Iedereen kent ze. Samen proosten op een succesje, op elkaar of gewoon op het weekend. Allemaal van die gewone alledaagse dingen, die veranderen in gouden momenten met een goed glas bier. Dit is de boodschap van de nieuwe TV-campagne ‘Gouden momenten’ die Nederlandse Brouwers vandaag lanceert. De horeca is vaak de locatie waar je deze momenten samen met vrienden, familie of collega’s beleeft. Echter door de sluiting van de horeca eerder dit jaar en de 1,5 meter maatregelen die daar nu gelden, zijn consumenten nog terughoudend in hun bezoek aan de horeca. Nederlandse Brouwers rapporteerde in juni een sterke daling van de bierverkopen in de horeca van 58,1% ten opzichte van juni 2019. Met de campagne willen brouwers laten zien dat je ook met inachtneming van alle geldende maatregelen, deze gouden momenten samen in de horeca kunt ervaren en roepen consumenten op hun ‘Gouden moment’ te delen op sociale media met #goudenmomenten.

Lucie Wigboldus, directeur Nederlandse Brouwers licht toe: “We kunnen eindelijk weer samen genieten met vrienden en familie van een mooi getapt bier in de horeca. Uit onderzoek blijkt echter dat ‘minder ongedwongenheid’ momenteel het grootste obstakel is voor mensen om naar de horeca te gaan. Met de campagne Gouden Momenten willen we laten zien dat, met inachtneming van alle maatregelen, je volop samen kunt genieten op het terras, restaurant of café. Wij willen hiermee zowel de horeca als de brouwers een steuntje in de rug geven in dit zware jaar.”

Gouden momenten zijn heel alledaags

De meeste mooie momenten, zijn vaak heel alledaags. “Proosten met goede vrienden op het terras, met je partner genieten van een glas bier na een drukke werkdag, een succesje vieren of met collega’s het weekend inluiden. We willen consumenten weer bewust maken van deze mooie alledaagse momenten die in goud veranderen onder het genot van een mooi glas bier”, legt Lucie Wigboldus, directeur van de Nederlandse Brouwers uit. “Een boodschap die helemaal in deze bizarre tijden nog extra lading krijgt.”

Delen op sociale media: #goudenmomenten

De tv-campagne is gedurende de maand augustus te zien bij de Ster, RTL en op de Talpa-zenders. De campagne wordt ook online verder uitgerold via Facebook en Instagram en brouwers roepen iedereen op zijn gouden moment te delen onder de hashtag #goudenmomenten. Een paar bekende Nederlanders deelden reeds hun gouden moment op www.goudenmomenten.nl