Je kan nu alle cafés van de Overpoortstraat verzamelen in blikken Kasteelbier Rouge.

Deze week ging het academiejaar weer van start, zo ook heel wat cafés in de Overpoortstraat openden maandag eindelijk de deuren. Het staat buiten kijf dat de coronacrisis een zware impact heeft op het nachtleven. Denk aan de lange sluitingsperiode en nu een heropening met beperkte capaciteit. Kasteel Brouwerij Vanhonsebrouck en De Gentse Tappers vzw, de belangenvereniging van de Overpoort, sloegen de handen in mekaar en lanceerden een ludieke actie die studenten aanzet hun favoriete cafés te steunen en vooral niet te vergeten.

Ook voor de studenten zal huidig academiejaar er helemaal anders uitzien, ook wat de buitenschoolse activiteiten betreft. Zo starten en eindigen de nachten stappen wat eerder en gaat het vooral om zittend uitgaan. Deze beperkte capaciteit is ook voor de horeca uitbaters niet ideaal. De brouwerij achter Kasteel Rouge wou de lokale Gentse horeca een hart onder de riem steken met een leuke blikkenactie. Zo werd elke voorgevel van alle cafés vereeuwigd in een bierblikje Kasteel Rouge. Alle liefhebbers van de Overpoortstraat kunnen de hele straat verzamelen in bierblikjes, 34 in totaal.

“Onze Kasteel Rouge blikkenactie biedt studenten hun favoriete bier én geeft hen tegelijk de kans om hun favoriete cafébaas te steunen”, vertelt Frederic Boulez, Sales Manager bij Kasteel Brouwerij Vanhonsebrouck. Tim Joiris en Maarten Boucquez van De Gentse Tappers zijn ook vol lof over de actie. “Kasteel Rouge is zeer geliefd bij de Gentse studenten en het is dan ook fantastisch dat de brouwerij dit wil doen. Ondanks de coronacrisis willen we studenten ten volle laten genieten van het studentenleven in de Overpoort. Met de blikkenactie halen ze hun favoriete café letterlijk in hun kot en kunnen ze op een verantwoorde manier genieten van hun favoriete bier. Tegelijk geven we de horeca-uitbaters de kans om extra marge te genereren en om het contact met hun klanten niet te verliezen”.

De actie komt nog met leuke beloningen voor de ware fans. Voor wie de volledige straat verzameld heeft en dit deelt op social media, wacht een leuke gepersonaliseerde deurmat. Wie dan weer het gouden blikje kan bemachtigen, mag na COVID-19 een feestje organiseren. Meer info over de blikkenactie is te vinden op fb.com/overpoortrouge en de Instagram-pagina overpoortrouge.

Met de Kasteel Rouge actie werd gekozen voor blikken als een ecologische
verpakking. Je kan ze kopen per 12 in de Bierboetiek (Izegem) en online via de webshop van de Overpoort ( www.overpoort.shop ).

Bron : mail Kasteelbier