‘Dagschotel’-app brengt innovatieve PET-fles tot leven

De familiale onderneming Brouwerij Martens lanceert samen met Eén en Skyline Entertainment een bier om de release van de Kampioenenfilm ‘Jubilee General’ te vieren. Na 25 jaar F.C. De Kampioenen ligt de Dagschotel vanaf maandag 20 juli eindelijk in de winkel. Een app verheft de innovatieve PET-flesjes bovendien tot interactief verzamelobject voor alle fans.

Kampioenenbier_flesjes_duo

De ‘Dagschotel’, zoals Xavier steevast zijn pintje bestelt, vertegenwoordigt een uniek concept in bierland. Verschillende nieuwe technieken kruisen elkaar voor het eerst: de app die de personages op de flesjes laat spreken, de botteling in PET-flessen en de bedrukking rechtstreeks op de fles. “De printer die we hiervoor gebruiken is zelfs de enige van de wereld!”, stelt Danny Dresselaerts van Brouwerij Martens.

‘Spraakmakende’ app
Op iedere Dagschotel staat een personage van F.C. De Kampioenen geprint. Dankzij een vernieuwende app, die vanaf maandag 20 juli gratis te downloaden is op www.kampioenenbier.be, komen de Kampioenen op het flesje virtueel tot leven. Xavier, Boma, Carmen en je andere favoriete personages gaan door de innovatieve augmented reality-techniek echt praten en bewegen.

Kampioenenbier_hand telefoon

“De Kampioenen spreken je aan via het scherm van je smartphone of tablet”, zegt Dresselaerts over de spraakmakende flesjes. “Wanneer je twee flesjes naast elkaar zet, babbelen de personages zelfs met elkaar. Gedurende de campagne worden voortdurend extra personages toegevoegd, waardoor je steeds nieuwe gesprekjes kan ontdekken.” Zo wordt de Dagschotel een echt collector’s item voor de fans.

Dubbele winstkans
Wanneer je een flesje met de app tot leven laat komen, maak je bovendien kans op tal van leuke prijzen. De hoofdprijs is een knalgele Fiat 500, helemaal gepimpt als Kampioenenwagen. Er zitten ook meet-and-greets en filmtickets voor ‘Jubilee General’ in de prijzenpot. Als je gewonnen hebt, feliciteert de Kampioen op het flesje je meteen via de app.

Maar ook als je geen winnend flesje hebt, kan je in de prijzen vallen. Registreer je op de website en maak kans op gadgets, dvd’s, gezelschapsspelletjes en nog veel meer. Ook op de Facebookpagina ‘Kampioenenbier’ worden voortdurend acties georganiseerd. De wedstrijd loopt minstens tot eind 2015.

Kampioenenbier_auto

Ludieke wereldprimeur
Voor de tweede grootste brouwerij van België en internationale bierexporteur was technologische innovatie altijd al een van de strategische speerpunten: “Dit concept is echter een waar huzarenstukje omdat het in wereldprimeur een aantal totaal nieuwe innovaties van verschillende bedrijven bij elkaar brengt. De direct-printtechnologie, ontwikkeld door het Duitse KHS, in combinatie met de award-winnende bedrukking van Agfa-Gevaert, zou de food- en drinkindustrie wel eens kunnen revolutioneren”, aldus Dresselaerts.

De Dagschotel bleek het perfecte product om deze baanbrekende technieken voor het eerst op toe te passen als ludieke intro op de Belgische markt. Danny Dresselaerts: “In Duitsland is bier in PET al zeer populair. Hoog tijd om ook de Belgische markt de voordelen te tonen: onze PET is 100% recycleerbaar, lichter én vooral even smaakvol als bier in glas.”

Kampioenenbier_sixpack

“Voor mij ne chocomelk!”
Het bier, dat vanaf maandag 20 juli verkrijgbaar is bij Delhaize en Prik & Tik, is een blonde pils met een verfijnde bitterheid en verfrissende afdronk. Net zoals Xavier het graag lust. Eén en productiehuis Skyline Entertainment lieten ons alvast weten dat deze Dagschotel ook te zien zal zijn in ‘Jubilee General’. De tweede Kampioenenfilm komt uit op 28 oktober 2015.

Alle kids die fan zijn van Boma en co worden trouwens zeker niet over het hoofd gezien. Zij kunnen vanaf september kiezen voor chocomelk of fruitsap van F.C. De Kampioenen.

Meer informatie over de winactie en de app (powered by VEEEW en gratis downloadbaar voor Apple en Android): www.kampioenenbier.be

Meer informatie over Brouwerij Martens: www.martens.be

Kampioenenbier_label